4 Kasım 2007 Pazar

MERCİMEKLİ KÖFTE (MALHITALI)


Bloglarda yemek tariflerini gördükçe
benim başım kel mi?
bende tarif vereceğim dedim veeee
hemen resim arşivimden bir yemek resmi buldum.
nadiren yemek yaptığım için
yaptıklarımı da resmetmişim bereket:)
Bu yiyip yiyeceğiniz, duyup duyacağınız ve görüp göreceğiniz
en güzel mercimekli köfte tarifi olduğunu iddia ediyorum.
Nedeni; Antep kural ve kaidelerine uygun olarak yapılmıştır.
Eee bi zamanlar halktan gelen özel istekle
öğlen yemeğinde yiyelim diye
sabah kalkıp erkenden mercimekli köfte yapıp
apartmana sabah sabah kavrulmuş soğan kokusu dinlettiren ben
nasıl gaza gelmeliyimki yapmış olmalıyım.
Her ne iseee
işte resim, işte tarif
ister yapar ister yapmazsınız
benden söylemesi

Malzemeler;
1 su bardağı mercimek
1,5 su bardağı ince bulgur
4-5 diş sarımsak
2 orta boy soğan
maydonoz
karabiber
tuz
bir dolu kaşık karışık salça
(biber ve domates)
bir su bardağı ayçiçek yağı
Yapılışı;
mercimek iyice pişirilecek (su miktarı bulguru da ıslatacak kadar)
içine bulgur konularak ağzı kapatılıp şişmesi sağlanacak
doğranan soğanlar tavada pembeleşinceye kadar kavrulacak
içine salça eklenerek bir iki dakika pişirilecek
yağ salça ve soğan karışımı
beklemekte olan bulgur ve mercimeğin içine konulacak
ince doğranan sarımsaklar
(sarımsakları soğanada ekleyebilirsiniz),
karabiber, tuz, maydonoz
eklenerek elle karışımı sağlanacak
ve son olarak resimde görülen şekil verilecek:)

yaptığımızdan ne farkı var diyecek olursanız
fark malzemenin miktarında
ve en büyük fark ise salçada:)
Afiyet olsun!










1 yorum:

Adsız dedi ki...

burda bahsi geçen özel istek şahsıma ait olmaktadır.Evet özel istekte bulunurdum her zaman çünkü sevgili arkadaşım zeh in mercimek köftesi gerçekten mükemmel idi.Sağolsun ne zaman rica etsem kendisinden sabah erkenden kalkıp hiç üşenmeden tarifine sevgisini de katarak öğlen yememiz için beraber,muhabbet eşliğinde yapardı.Kendisi sadece mercimek köftesinde değil tüm mutfakta sergilerdi başarısını.Anlatışımda farkedersiniz ki hep geçmiş zaman kullanıyorum,çünkü artık aynı şehirde değiliz,onu da mutfağını da özlüyoruz her zaman.Mercimek köftesinin tadı hala damağımdadır.Tepsi böreği de çok lezzetli olur,bir de sevgili annesinin gönderdiği acılı dolmalık biberlerinden yapılmış o dolmalar..ahh eski günler ahh..Canım arkadaşım her mercimek köftesi yaptığından beni anman dileğiyle...sen gittin bana burda mercimek köftesi yapan yokk:(((