17 Ocak 2008 Perşembe

KEDİCİKLERLE YAŞAM (II)

Ne olurdu kedim olsa, şu yaralarımı sarsa, bıktım artık kedisizlikten diyenler (aa bu şarkı böyle değilmiydi yoksa:))) bu postu muhakkak okumalılar.
Bir kedi insan yaşamını değiştirebiliyorsa, iki kedi napar onu henüz yaşamadım amaaa şimdilik. Ben Tiger la yaşamaya başladıktan sonra yaşamım oldukça değişti. Belkide bana aşırı bağımlı bir kedi olmasının etkisi vardır.
Kedi beslemek düşüncesinin ilk aşaması, karar aşamasıdır. Bu aşama için evsel, insansal ve çevresel faktörler çok önemlidir. Elverişli olmayan bir faktör hem kedi için hemde sizler için yaşamı terz yüz edebilir. Çünki kediler kendi kararlarını uygulamakta ısrarcı olup sizin kararlarınız onları asla enterese etmez.
Bu duyguyu anlatmayı düşünmüyorum, o kadar zor ki..... Ben Tiger'ı anlatmaya karar verdim, duygu kısmını size bırakıyorum. Ne duyduğunuz size kalmış:)))))
Tiger, yani benim biricik kedim, klasik kedi normlarına göre birazcık farklı davranışlar sergilemekte diye düşünüyorum.
Miyavlamamasından anlamalıydım ilk başta:)


Mama isteyeceği zaman maaaaa sesi çıkarır. Mama kelimesini bilir. Evdekilere bunu ıspat etmem zor olmadı. Uyurken bile mama istermisin dendiğinde maalayarak hatta meeliyerek heyecanlanır ve mama kabına koşarak gider. Şaka yapmaya gelemez, aksi halde bu yeteneğini kolay kaybeder.

Tiger tam bir insanseverdir, kedilerden pek hoşlanmaz, evimize misafir olarak gelen yavru kedi karşısında Tiger'ın şaşkın bakışlarını gizleyemediği anlar yukardaki resimde:))

Top oynamaya bayılır. Top oynarmısın Tiger dendiğinde, hemen evin orta yerinde kulaklar dik patiler bir adım önde pozisyon alır ve topu atmanızı bekler. Top, kırıştırılmış küçük bir kağıttan yapılmıştır. Bulunduğunuz yerden topu uzağa atarsınız, bir kaleci misali yükselerek karşılar ve onu ağzıyla koşa koşa size getirir. Bu oyunu dakikalarca oynamak ister. Top önünüze kadar gelmiş ve siz kazara tv ye dalmışsanız cırtlark bir meeeee sesiyle uyarıda bulunur.
Kucağınızda uyumasını istediğinizde gel gel gel Tiger dediğinizde koşarak nerede olursa olsun gelir kucağınıza yerleşir.

Hayır Tiger, komutundan hiç hoşlanmaz, gerilenerek üzerinize atlar, güldüğünüzde bu saldırılar daha sert olarak tekrar eder:)

Whiskas mama haricinde yediği şeyler çok azdır. Ülker çikolataya bayılır, hani kırmızı kabın içinde tane tane olan varya ondan. Başka marka sunduğunuzda koklamaya bile tenezzül etmeden geri döner gider. Antep baklavası, şöbiyet, fıstıklı burma kadayıfı, şiş kebap, haşlanmış tavuk göğsü, tavuk ciğeri, ton balığı yedikleri arasındadır. Bunlarda küçük parçalara bölünmelidir. Yağ, deri, kıkırdak, ciğer, kıyma et, sert et, çiğ et asla yemez.

Kimselere kendini ellettirmeyen Tiger haplarını, ilaçlarını uslu bi şekilde yutar, içer. Hemde homurdanarak. Bilir ki eninde sonunda onları yutacak.

Saklambaç oyunu sevdiği oyunlar arasındadır. Bu oyunun kurallarını bilmeyen zarara uğrayabilir. Siz yorulursunuz, onun küçücük bedeni yorulmaz.

Market dönüşleri heyecanla bir o poşete bir bu poşete doğru koşar, onun sevdiği yiyecekler alınmışsa hemen ikram edilmelidir, yoksa gerilebilir. Helede paketlerden Whiskas yaş mama çıkarsa değmeyin keyfine. Her dışarı çıkışınızda sizi hemen kapının arkasında özlemle bekleyecektir.


Yasak bölgelere asla girmez, kiler gibi, banyo wc gibi, mutfak gibi. Evde kimse olmasada mutfağa güvenle yiyecek bırakılabilir.


Tuvaletini, kumu haricinde başka bir yere asla yapmaz. En azından şimdiye kadar hiç vukuatı olmadı.

Yaramazlık derecesi arttığında, artık çığırdan çıkmışsa onu bir tek kolonya korkutabilir. Annemin en sevdiği komut budur. Tiger çiçek yapraklarını bir yandan anneme bakarak okşarken, annem, Tiger kolonya geliyo der demez fırtına olur odasına koşar. Bunu tekrarlarsa kolonya şişesinin kapağını açmakla, daha ilerisi bulunduğu yere bir damla kolonya damlatmakla olayı kökünden halletmiş olursunuz.

Çoğu kedi çiçeklerin dibine tuvaletini yapmaya kalkışır biz bu sorunu çiçeklerin dibine portakal limon kabuğu koyarak çözmüştük. Çünki turunçgiller Tiger ın gözünü kamaştırır yaklaşamaz.

Gece ışıklar söndüğünde uyku moduna geçer sabaha kadar insanlar gibi uyur. Uyanma süresini aşarsanız dolapların kapağını açıp içine girmekle tehdit eder. Velevki uyunmadınız, uyandığınızda dolabın içinde askıların üzerinde sizi oturarak bekler.

En zor anlarınızda bile yanınızdadır. Hiç bir menfaati olmadan, riyasız, masummane, müteşekkirane. Gözyaşlarınızın tüylerini ıslattığı anlarda bile o size sizi koklayarak cevap verir mırıldayarak. Gözlerinizin içine bakar taa en derinlere. Konuştuklarınıza nağmelerle cevap verir her defasında. Yumuşacık tüylerini okşadığınızda hissettiğiniz bu sevgi size cennettede benimle ol emi kedicim dedirtir.

Daha ne olsun Nalancığım :)

Sırtına binip kırlarda bayırlarda hop hop gezdirir demek isterdim, hatta bi koşu marketten bir ekmek alıp getiriverir diyebilmeyi, sen evde yokken etrafı toparlayıp yemek yapar diyebilmeyi, yorulduğun anlarda getir götür işleri yapıyor diyebilmeyi:)) Malesef... bol bol keyif yapar, sende keyifle seversin onu. Evde sevimlimi sevimli bir canlı görmek istiyorsan, bununda yaramaz bir tüy yumağı olmasını tercih edersen işte o zaman bir kedicik al derim:)))

14 yorum:

ayca dedi ki...

Aklım kedicikte kaldı desem yalan olmaz...:)) bir adım daha yaklaştım bir kedicik sahibi olmaya...:)))

Desertwind dedi ki...

Bu sabah sanki senden tiyo almis gibi geldi benim ozgur ruhlu sokak kedim ve azicik kendini sevdirip , evimi kontrol edip gitti.Valla gun gectikce kedi beslemeye daha da yaklasiyorum.Ben istemesem de onlar benim olacak cunku Istanbul'daki evimde de benim balkonu mesken etmis bir sokak kedim vardi, her aksam benim balkondaki sepette uyurdu.Demek ki benim de zamanim geldi.

Bu arada sen kedini musthis guzel yetistirmisin,ilk firsatta tiyolari alacagim:)

incelikler dedi ki...

Bir kediyle aynı evi paylaşabileceğimi sanmıyorum.Neden mi?Çünkü kedilerle çok ortak yanım var.İki cambaz bir ipte oynamaz demişler.Benden bağımsız birşeylerin evde hareket etmesi hoşuma gitmez.

incelikler dedi ki...

http://arzu-hal.blogspot.com/

Bloğumun adını değiştirdim.Artık bana buradan ulaşabilirsiniz.

lavantİn dedi ki...

Aymen, bu yaratık neden bu kadar tatlıııı?
Senin maksadın beni sokak sokak "Kimin kedisi var." diye aramaya çıkarmak mı? Hani başka bir kedi görmüşya bakışı " Bu da ne bizden değil, garip bir yaratık." der gibi.:) Ne tatlı ne şeker. Kedi yok kızım da uyuyor kimi seviceğim ben şimdi?
Kolonya meselesine bayıldım. Ne güzel bir yöntem. Çok görmek isterdim onun o sevimli hallerini.
Ama anlatımını da yabana atmamak gerek.
Hayırlı geceler...

ivriz dedi ki...

kediniz çok güzel:)

bizim hala kedilerimiz var iki tane bahçemizde,ama ben bi zamanlar evde beslediğimiz kedimizi anlatsam size sıkılmazsınız inşallah:)

adı mercan idi ama biz ona kısaca mino derdik.sizinkine benzer renkleri vardı.akıllı bi kediydi,annemi annesi bilir,onunla uyumak için fırsat kollardı.her kedi gibi kucağı çok severdi,bi gece gelip karnımın üstünde uyumasını unutmuyorum,o rahatsız olmasın diye kıpırdamamıştım hiç.terbiyeli bir kediydi,tuvaleti gelince toprağına yapardı mutlaka,bir gece sıkışmış olmalı ama sabaha kadar tuvaletini tutmuştu,biz uyandığımızda doğruca balkon kapısına gidip çığırmaya başladı.
benimle gözü dönmüş bi şekilde yaptığı oyunları hala aklımda.

şimdi iki tane erkek kedimiz var bahçemizde.birini adı koca kafa(çünkü kocaman bir kedi ve kafası da öyle) diğerinin adı ise light sülük:))) o da fazlaca yapışkan bir erkek olduğundan ben öyle isim verdim.
kediler bana çok komik ve sıcak hayvanlar olarak gelmiştir,severim onları.

meleginmarifetleri dedi ki...

aymencim ne güzellik böyle çok tatlı bende birgün minnoşumu anlatayım bari dimi yaa kedi sevmeyenlere biraz sevdirmeye çalışalım ellerine sağlık canım öp onu benim için bay

umar dedi ki...

Yahu sevemedim şu nankör kedileri bir türlü ama nereye gitsem peşime sürüyle takılıyorlar ne varsa bende :))

Yakında blogumda kedilerle ilgili bir video çalışmam olacak.Antalya da doğa brançı yaparken rastladım onlara...

pek yakında
umar'ın hobi dünyasında
umarturkoglu.com

reklam serbestti değilmi :)

yass dedi ki...

ınsanlarla yasayan kedıler bence kendılerını ınsan sanıyor:)

bızımkı koltuga bızım gıbı oturuyor, sofra masasına oturur yemek yemesede bekler bızım bıtırmemızı..

azıcık sesımı yukseltsem, sakin ol manasında yanıma gelır bakar yuzume hemen yumusarım zaten:)

hayattaa ınsanın tadabılecegı en guzel duygulardan biri.. anlayana tabi:)

denizsefası dedi ki...

aymen sabrını takdir ediyorum valla. ben bakamam herhalde

Fulya dedi ki...

Ne güzel kediymiş bu ya harika bayıldım valla.
Aymen bir de sana bir şey soracağım.Gazianteple alakan nedir.Sitende Gaziantep namaz vakitleri varda oradan sordum.

Aymen dedi ki...

Fulyacım, Gaziantep'teyim bir yılı aşkındır :) o nedenle.

NazLIguzel:)) dedi ki...

Gerçekten çok sevimli bir kedi:)) Anladığım kadarıyla çocuk kadar ilgi ve alaka bekliyorlar. Açıkcası henüz ben bu sorumluluğu kaldıracak durumda değilim:p
Bu sorumluluğu kaldırabilecek duruma geldiğimde kedi değil ama bi tane köpek almak istiyorum. Küçüklükten beri hayallerimi süsleyen bir Sibirya kurdu:))
Ama tiger da çok sevimli Allah sahibine bağışlasın:)))

Boncukçu dedi ki...

Kesinlikle kediyle yaşam çok sevgi dolu... Bağımsız, ama size bağlı bir canlı:) Onca özgür ruhlu ve lımarık Minnoş, bütün zor anlarımda yanıbaşımdadır hep. Kesinlikle her eve bir dört pati girmeli...