11 Ekim 2008 Cumartesi

AH SUN EXPRESS AHHH!!!

Gaziantep'ten İzmir'e direkt giden tek firma Sun Expres olması hasebiyle biletimi günler öncesinden temin etmiştim. Uzun yıllar THY nin Lost uçağından hallice uçakları eski olmasına rağmen yinede güven verirdi bana her nedense. Sun Express ve bu tür firmalar, ucuz olduklarından mıdır nedir pek kurumsal olmadıkları imajı mevcuttur bende.

Bu defa elim mahkum İzmir'e aktarma yapmadan gitmenin yolu Sun Expresten geçti. Sabah uçağı için erkenden evden çıkacağımdan akşam servis güzergahını 444 lü numaradan öğrenmek istedim. İki yerden servis gececeğini ve ikisininde hareket saatinin 07 10 olduğunu öğrendim. Emin olup olmadıklarını sorduğumda burada böyle not edilmiş kesinlikle doğrudur cevabı alınca inanmak istedim. Bir problem olmaması için İstanbul'dan gelip güneydoğu gezisini tamamlayıp tatilimi birlikte geçireceğim arkadaşımla birlikte servisin kalkış yerini tespit etmek üzere yola çıktık. Verilen adres o kadar kısıtlı bilgiler içeriyordu ki Sun Expres bürosunun etrafını en az 7 kez tavaf ettikten sonra bulabildik.

Sabah için herşey tamamdı. Eşyalarımızla paşa paşa eve yakın olan noktada servis bekleyeceğimiz yere doğru ilerledik. Üstelik gidiş konusunu ilk defa ucuza getirerek hayatımda tarihi bir yolculuk yapmış olacaktım. Beklediğimiz noktada S.E bürosu henüz açılmamış etrafta yolcu modunda tek bir canlı bile yoktu bizden başka. Tam 7 de orada dimdik ayaktaydık. Hostes kılıklı iki insanın yaklaştığını görünce tamam işte boşuna endişe ettik diye teselli olduk. Neden sonra bir servis yaklaştı ve bu iki insanın ardından bizde hareketlendik. Servis biz yanına bile yaklaşamadan kapılarını kapatıp gittiğinde Sun Express in bana bilgi veren insanları hakkında içimden pek hoş şeyler geçirmedim. 444 lü numarayı arayıp oldukça sabahın köründe karga b. yemeden kalkan biz, zarif bir sesle adının Günay olduğunu söyleyen hanıma servisin bu noktadan şu saatte geçeceğinden eminmisiniz diye sordum. Kesinlikle efendim dedi. Bir kaç dakika sonra iyice işgillenip yeniden aradım. Günay hanıma bu konuyu teyid edip bana dönmelerini istedim zira havaalanı şehirden uzak bir noktadaydı ve hem taxi bulup hemde uçağa yetişmek için çok geç olabilirdi üstelik bir sonraki uçakta yer olmayacağı ve tatilin mahvına sebep olunacağı gibi hisler içimde belirmeye başladı. Şüphelerimi Günay hanımla paylaştım hemen bilgi edinip döneceğini söyledi.

Bu arada bir yandan havaalanındaki bürolarını bir yandan arıyordum telefon duvardı resmen çıt yok açan yok. Günay hn bana dönmüştü ama iyi haberlerle değil. Hemen bir taxiye binip gitmemizin hakkımızda hayırlı olacağını söylerken kulağımdan çıkan dumanlardan, ağzımdan çıkan alevlerden haberi yoktu.

Günay hanımın mahcubiyeti diz boyuydu lakin bu, bizim havaalanına uçak parası kadar ödeme yaparak gitmemize çözüm olamamıştı. Telefonu kapattıktan sonra olayın vehametini, bilgi eksikliğini, müşteri mağduriyetine yaklaşımlarını.......ve Sun Express'i düşündükçe çıkan tansiyonumu ve sinirimi yol boyu sık sık Günay hanımı arayıp fırçalayarak teskin etmeye çalıştım. O ise yazık sadece haklısınız efendim diyebiliyordu.

Havaalanına ulaştıktan sonra hışımla firmanın ofisine doğru hızla ilerledim ve olayı özetledim. Servis saatinin 07 10 değil 06 50 olduğunu söylediklerinde 444 lü numarayı arayıp çıkan ilk kişiye 07 10 ile 06 50 arasında kaç dakikalık fark olduğunu sordum bildiler:)) oraya hemen not etmelerini başka insanları da mağdur etmemeleri gerektiğini söyledim ve Günay hn mı telefona istedim. Bana Günay hn diye birisinin olmadığını söyledi telefondaki ses. Nasıl olur son 30 dakikadır canım sıkıldıkça Günay hanımı fırçalıyorum hemen telefona verin dediğimi hatırlıyorum gerisinde arkadaşımla birlikte check in sırasında koptuğumuzu ve herkesin bize baktığını hatırlıyorum.

Meğer Günay hanım değil Günay Bey miş. Bütün telefon trafiği süresinde hanım diye hitap ettiğim bey ağzını açıp ben hanım değilim dememiş belki de diyememiş. Bütün hanım hitaplarıma olumlu cevap vermesinin nedenini anlayamasam da meğer sesi birazcık ince olduğundan olayı akışına bırakmış. Günay bey den özür diliyor ve Sun Expres ile yolculuk yapma düşünceniz var ise yarı yolda kalabilme ihtimalinizin yüksek olduğunu hatırlatmak istiyorum.

Tatil dönüşü sorumlu insan örneği göstererek Sun Express firmasına gerekli emailleri yazıp gönderdiğimde emailler geri döndü. Web sitesi bile kıytırıktanmış meğer. Bende burada yazmak istedim. Belki duyması gereken insanların kulağına gider ve benzer mağduriyetler yaşanmaz.

14 yorum:

ivriz dedi ki...

geçmiş olsun efendim,şehirden havaalanı mesafesini gözümün önüne getirince taksiye ne kadar para ödediğinizi tahmin edebiliyorum:) hevesiniz de kursağınızda kaldı ne güzel ucuza gidecektiniz.
geçen gün arkadaşım da yanlış tarihe indirimli bilet almış çöpe gitti 75 lirası,kampanyalı olduğundan tarih değiştirme gibi bir imkan da yokmuş.

neyse sizlerden tecrübe kazanalım kulağımıza küpe olsun;)

çiLekLisüt dedi ki...

Offf ben de ifrit olurum böyle işini eksik ve hatalı yapanlara.. Hele de cebimden fazladan para ödemek zorunda kalırsam :pPp

Bir firma ile alışverişim olacaksa mutlaka ilk olarak web sitesine bakarım gözüm tuttu mu tamam satış gerçekleşir :)) Bu anlamda web sitelerine çok önem veriyorum..

Günay hn. demek haha :))

antepası dedi ki...

Canım halinize çok üzüldüm sabahın köründe hemde:((Ama sonunda çok güldüm.Promosyonlu bilet bende almıştım.Ama hiç bu firmayla çalışmadım.Uçuşta bir sorun oldumu onu merak ettim.

Desertwind dedi ki...

Ben Sun Expressin halkla iliskiler muduresi olsam sevinirdim bu yaziya .Bize elstri getirmisler diye.Insallah karsi tarafda benim gibi dusunuyordur:)

Boncukçu dedi ki...

Eski bir havaalanı çalışanı olarak inanamadım. Sun Express Lufthansa THy ortaklığıdır ve hizmet standardı olarak Lufthansa havasındaydı bir vakitler. Gene de yazın, hatta bir tane de Lufthansa merkez ofise kopya verin o mesajdan. Bir tane de Uğur Cebeci'ye (havacılık köşesi, var Hürriyet'te), yollayın.
Havacılıkta çok daha tatsız olaylar geçmişti elbet başımızdan ama hiç değilse bir özür mektubu ve ne bileyim bir kutu lokum yollardı şirketler.

Aymen dedi ki...

ivriz, evet promosyonlu biletler risklidir. tarih değişimi olmadığından iptal olabiliyor.

antepası, uçuşta sorun olmadı. herşeyin ücretli olması ayrı komedi, para al para ver. ücretsiz olanları kullanmak en mantıklısı kahve çay su. uçakta da fanta içmeyiversinler:)

çilekli, işini tam yapamayan eksik yarım bilgilerle çalışan o kadar çok kurum var ki ülkemizde. maddi manevi kayıp bunlar bizler için.

desertwind, halkla ilişkiler müdürleri uyuyor sanırım rezillik diz boyu. o görevde sen yada ben olsam bunların hiçbiri olmazdı bundan eminim:)

boncukçu, uçakta ki hizmet kalitesi için bişey diyemeyeceğim ama küçük bir bilgi kopukluğu müşteriye kötü şeyler yaşatabiliyor bunu bilmeleri lazım.

meleginmarifetleri dedi ki...

İlahiii aymen şu günay hanım olayı varya çok güldüm yazıııık, kısss adama okadarmı çok bağırdın ben hanım değilim diyemedi:))))
Öpüyorum canikom by...

Berceste dedi ki...

Ben Gunay kisminda koptum! :)
Ama insan o sinirle ayirt edemiyor haliyle. O mesafeyi bilirim ve ucak yolculugu kadar suruyor neredeyse. Insanlarla dalga gecer gibi boyle hizmet verilmesine de sinir olurum. Bence sikayetinde diren. THY ile hacilar yuzunden gelemeyen bavullarimiz hikayesi yasamistik biz de. Onlarin esyalarini alip 80 civari yolcununkileri Istanbul'da birakmislardi ve 2 gun sonra gelmisti bavullar. Benim sikayet e-postama da cok sevimsiz bir ifade ile kac para istiyorsunuz tarzi bir cevap gelmisti :((((( Koskoca firmada karsimdaki insanin densizligi mi sirket politikasi mi bilmiyorum ama ses etmeyen esime tazminat odediler!!!! Benim de onunla ilgili bir yazim vardi Berceste'de.

Aymen dedi ki...

melek, :))) bağırdığımdanmıdır yoksa etrafın gürültüsünden mi yoksa sesinin yapısındanmı bilmiyorum oldu bi kere canım:)))))) özür de diledim bak:)))

berceste, thy ile bavul macerası bende yaşadım. bavulum benden bir gün sonra gelmişti. yol anıları diye etiket mi açsam çok varda:))
bana sevimsiz bir ifadeyle para bile teklif etmediler. hemen kabul ederdim açıkcası. hala etme şansları var kabul ediyorum:):) zaten zararımın tazmin edilmesini telefonda bağıra çağıra söyledim ama tınlamadılar. hem mağdur oldum hemde atığım mail bile ulaşmasın iki kat çıldırdım. Bunlarla bi daha yolculuk yapmam bundan eminim.

hamdivehusnucan dedi ki...

MERHABA tigerede bendeki 6 kişiden selam var:)yavrularım çok çok güzel oldular bolca süt içip- annelerinden-uyuyorlar.yatagından aldımı gül kızıyor ve bebekleri adeta dövüyor zor alıyorum elinden.oyüzden yataklarından pek çıkarmıyorum.çok hareketlendiler .sizin tiger öyle güzel bakıyorki gözlerini yerim ben onun.kurumsallaşmamış herkurumdan uzak durmak lazımbence. benim merak ettigim izmire sag salim ulaşabildinizmi:)?sohbetlerimiz devam etsin lütfen kedisi olan bir kişiyi nasıl atlarım inanamıyorum. ank selamlar zehra.

Aymen dedi ki...

merhaba hamdivehüsnücan, selamları aldık memnuniyetle. tiger dan 6 tane düşünüyorum da hem çok güzel olurdu hemde korkunç:) tiger ın bakışları meşhurdur bu arada. öyle anlamlı bakarki gözleriyle anlatır bazen. kedi sevmeyenler gözgöze gelmekten korkarlar tiger la:)
havayolunun kurumsallaşmamaış olanını düşünemiyorum yinede, halimiz nice olur. izmire sağ salim ulaştım ama çeşmeye aktar dönder bir kaç organizasyon problemiyle ulaştık neyseki. bende çok memnun olduk kediseven bir insanla tanıştığıma. laf aramızda bi başka oluyorlar:):)

Lalegül dedi ki...

Merhaba arkadaşım..
Sunla bende uçmuştum..Ve maalesef bazan gitmek istediğimiz istikamette başka şirket olmayınca, mecburen yine bilet almak zorunda kalıyorsunuz..
Beni de son yolculuğumdaki suratsız hostes gıcık etti..Sanki yeteri kadar stres yok etrafta..Geçmiş olsun arkadaşım..Ama Antepten İzmire otobüsle gitsen inan daha çok sıkılırdı canın..Sağ salim gitmişsin ya önemli olan bu..
Sevgiler.

içimden geldiği gibi dedi ki...

burası türkiye neler oluyo..

Aymen dedi ki...

lalegül, malesef hostesler bazen ne ile vazifeli olduğunu unutup havayolu şirketinin sahibi zannedebiliyorlar kendilerini:)

içimden geldiği gibi, bir gün burası Türkiye yi olumsuz olarak kullanmayacağımız günler gelir inş.