26 Ağustos 2008 Salı

LOST

Lost tutkusu bir süredir benide sardı ve Lost'un ikinci sezonunu bitirdim. Geriye kaldı 3. ve 4. sezon. Bu aralar izlemeye hız verdiğimden 2009 şubat ayında başlayacak 5. sezonu geride kalmadan beklemiş olacağım.

2. sezonda ada da çözülmek istenen gizem Mısır kültürünün karmaşık eski inanışlarına bile dem vuruyor. Düğmeye basılmadığında çıkan hiyeroglifler ve filmin yakın göz çekimi kareleriyle başlaması işin ucunun Mızır gizemine dayandığını gösteriyor tahminimce.

Kazazedelerin tamamen bir ırk ve karakter armonisine sahip olması diziye bir başka anlam katıyor. Konuşulan her bir ayrıntı ilerleyen karelerle bir ilinti halinde olduğu için dikkatle takip etmek gerekiyor.

4 8 15 16 23 42 sayısının her yerde karşılarına çıkması ise başka sırlar içeriyor. Bu rakamları Lost izleyenleri ezberine almıştır bile.

Aslında tesadüf eden hadiselerin kesinlikle tesadüf olmadığı ise birilerinin bir şekilde olayları yönettiği ve yönlendirdiğini gösteriyor. İpuçları ise 815 sefer sayılı uçağın düşmesinden önce ada da yaşayan others yani diğerlerinin işi olduğu yönünde.

3. sezonun başlangıcında anlaşılıyorki 2. sezonda vahşi zannedilen diğerlerinin meğer ada da paşa paşa yaşıyor olmasıymış. Sawyer, Jack ve Kate diğerlerinin arasındalar şimdilik. Hurley ise rejimine devam etmesi için sahil kampına yollandı :))

Dharma Girişimi isimli projeyi anlatan adam ise hepten sinir bozucu. İnsanlar üzerinde çalışmamı yapıyorlar öldürmeye mi çalışıyorlar belli değil. 3. sezon sonrası olaylar daha da netleşecek nasıl olsa.
LOST'UN İÇERİĞİNE YABANCI OLANLAR İÇİN BİLGİ;

Lost, Avustralya'dan Los Angales'a uçan ticari bir uçağın Güney Pasifik civarında düşmesiyle esrarengiz tropikal bir adada kazadan sağ kalan kimselerinin yaşamlarını anlatan Amerikan
yapımı olan bir dizi.

Her bölüm, bir karakterin flashbacklerle geçmişiyle birlikte anlatılıyor. Dizinin yaratıcıları Damon Lindelof, J. J. Abrams ve Jeffrey Lieber'dır. Bölümler Oahu, Hawaii'de çekiliyor ve ABD'de ABC televizyonuda yayınlanıyor. Lost en pahalı televizyon yapımlarından biri olarak geçiyor.

Mayıs 2007'de Lost'un dördüncü beşinci ve altıncı sezonlarıyla devam edeceği ve Mayıs 2010'da 117. bölümün yapımı ile sonlandırılacağı duyuruldu. WGA yüzünden dördüncü sezon sadece 14 bölümden oluşurken üç saatlik bir sezon finaline sahiptir. Dördüncü sezonun ABD'deki ilk gösterimi 31 Ocak 2008 tarihinde yapıldı. 5.sezon Şubat 2009 da başlayacaktır.

16 yorum:

Murat Artan dedi ki...

siz de kapıldınız bu diziye,ama kapılmamak elde değil.gecenin ikisinde arkadaşın evindeyken ilk bölümü izlemiştik az çok,o kadarla bile etkiledi beni.

işim gücüm var yahu,oturup izleyemem ki,insan dinlence için bile bilgisayardan canı istediğinde izlese diye düşünsek,bu sefer acaba bir sonraki bölümde neo lacak diye bi bakarsın saatlerin losta gitmiş.

size iyi seyirler efendim,antep sıcağında yaz tatilinde iyi gider herhalde:)

yass dedi ki...

ben lostu 3. sezon 8. bolumde bıraktım.. sıkıldım artık.. ama sımdı arkadaslarım bahsedıyor meraklanıyorum tekrar baslıcam ben de ızlemeye

Aymen dedi ki...

ivriz, dizi tam bir film tadında izleniyor bu etkileyici tabi. Alışkanlık yapmıyor diyemem başlamak isteyen ona göre başlasın:) sıcaklar geçti gitti ivriz bey siz asıl orada pişiyorsunuz:)

yass, ooo yass gelmiş hoş gelmiş bu ne şeref:) olay bilim kurguya girmeye başlayınca bende tam yetti artık diyecektim ki heyecan sardı birden kendimi 2. sezon sonunda buldum. az kalmış bence bitirirsen sonra haftalık düzeye gelecek.

Goksu dedi ki...

Ben de Lost'a kendini kaptiranlardanim.Buraya(Dubai) tasindigimda seker bayramini tek basima gecirmem gerekmisti ve tum 2 sezonu 4 gunde bitirmistim ama bi yerden sonra mantik zinciri koptu bende , bende segretmeyi biraktim.

Bu tur dizilerde en sevdigim sey , 5 bolumu ust uste segretmek:)

Aymen dedi ki...

Nalan, başlangıçta herşey normal seyrinde gibiyken sonra içiçe bağlantılı hadiseler başlıyor. off bu ne yahu bu kadarıda fazla diyor insan. bugün kırgız uçağının düştüğünün haberi vardı. bir tek canlı bile yok. aslında lost izlerken mantığını bi köşeye koyacaksın bu da bazen sıkıyor.

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Ben hala kendimi koruyanlardanım.:)) Lakin oğlanı kurtaramadım. Liselim "5 bölüm birden izledim bu gün" dedi akşam.:))

Aymen dedi ki...

incegül, beş bölümle iyi kurtarmışsınız neyseki:)

Boncukçu dedi ki...

Valla ben bir gecede 3 bölüm izleyenlerdenim. :)) Şimdi 5. sezonda haftada bir beklemek nasıl zor gelecek :(

Aymen dedi ki...

boncukçu, bütün bloggerlar itirafa başladı :) 5. sezonu hep birlikte bekleyeceğiz demek

xxx dedi ki...

Bu dizi TNT kanalında da çıkıyor.Gerçi ben seyretmiyorum da, eşim bir o kanalı bir bu kanalı açtığından görüyorum.
Benim tv.yle alakam da kalmadı zaten. Haberlerden başka birşey seyretmek istemiyorum. Hep kötülük.Dini kanal olarak bilinen kanallarda bile diğer kanallardan daha fazla kötülük çıkmaya başladı.

Aymen dedi ki...

arzu hal, iyilik ve kötülük aynı anda sunuluyor zamanımızda. birbirine girmiş. ayırt etmek ise bizim elimizde çünki bu bir imtihan.

karakazan dedi ki...

Aymencigim,dizi Amerikan ama ben bu diziye Fransiz kaldim canim:)
Bir baska sayfada da görmüstüm o arkadasta takipcisiymis,ben somustum nedir bu LOST diye ama kimse aciklama yapmadi:)
Neyse ne oldugunu ögrendim icim rahat simdi:)))))
Eeee sonunu söylersin artk ne oldu ne bitti:)
Benimde baktigim bir iki yerli dizi var:)
Hayirli ramazanlar diliyorum bacim.

Selam ve dua ile...
serap.

MOBIUS dedi ki...

Ben uzun bir süre izlemekte direnmiştim, etrafta bir Lost furyası, herkes manyak gibi izliyor,yorumlar,teoriler vs. gırla...İzlemem dediğime pişman oldum izlemeye başladıktan sonra. Arkadaşlarla toplanıp sabaha kadar izlemeye başladık...
-Anne birkaç bölüm daha izleyip hemen geleceğim.
-Peki hadi bakalım, 3 saat önce de aynı şeyi söylemiştin.

Bir süre sonra annemi bulaştırdım bu işe,hadi hadi demesin bana diye :)

-Anne hadi bak yat saat kaç oldu.
-Dur dur gitme,sen bir sonraki bölümü de hazırla koy şuraya,bu bitsin yatacağım.

diye süren diyaloglar yaşandı tabii.
Lost diyorum başka da birşey diyemiyorum:)

Aymen dedi ki...

serap, bu film seyredenlerden anlatılması istenecek son film diyebiliriz:) detay yığını vs.sana da hayırlı ramazanlar.

mobius, ben tnt de normal seyrinde izlerken bir arkadaşa saldakilere ne olduğunu sordum oda izle gör dedi söylemedi. saldakilere ne oldu diye başladım ve neredeyse bitiriyorum. Arada saçmalıklar gırla gidiyor (karaduman vs) ama yinede devam :) senin başlama hikayen de ilginçmiş:)

ilham perisi dedi ki...

Hayırlı Ramazanlar Aymen..Bereket ve huzur diliyorum ..

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

valla bu dizi için ne söylenebilirki ?? 3.sezonun ilk bölümünde kaldım hala izlemeye fırsat olmadı :((